Записи с темой: Английский (25)
Хочешь изменить мир — начни с себя!
Коли в мене є час та натхнення ще більше вивчати англійську (а не лише в Дуо), я починаю вчити переклади пісен.
Одна з таких пісен, то була Metallica: Enter Sandman



Така добра-добра пісенка на ніч дітям. Ага.
Про Бабайку (Sandman -а, Пісочну Людину – доречі, однойменний серіал мені дуже сподобався) та країну Невер-Неверленд.
Ну а зараз слухаю «Темний бік Пітера Пена: Реальна Сутність Казки про Хлопчика з Неверленду»



який (неочікувано!?) проживає у тому самому Неверленді.
«Співпадіння?!» (с)

Ps. Ну і так, не вистачає Li_Liana lililiana.diary.ru/p222281052_24-03-2025.htm :candle2: , бо для мене вивчення англійської назавжди буде пов'язано з нею та її допомогою.

@темы: Английский, Трагедии

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Давно я не писав про настільні ігри, і ось цей пост буде присвячений ним. Буду його потроху доповнювати та підіймати.

1. 12.11.2024 - Фростпанк (UA) / Frostpunk: The Board Game (UA) boardgamegeek.com/boardgame/311988/frostpunk-th...

Для розуміючих українську пропоную два огляди:

Перше відео можна прослуховувати – там враження від гри і допоможе зрозуміти переваги та недоліки гри

Фростпанк (Frostpunk: The Board Game) | Огляд настільної гри


Друге треба дивитись, оскільки показані складові гри, показується механіка, а наприкінці також враження та рекомендації.

Frostpunk The Board Game - Огляд настільної гри // Настільна гра Фростпанк // Настілка


Я б дуже хотів придбати цю гру, але фінанси не дозволяють це зробити (тим паче я вже передплатив дві гри, ще одну чекаю для придбання, та й і серед раніше придбаних є во що грати).
Але це гра, (на мій поточний погляд) це одна з тих ігор, в які варто пограти (щонайменше. А хочеться мати у колекції). Чому? Тому що ця гра дає змогу відчути себе у кризі, і не просто сам-на-сам (про це є інші дві гри), а у колективі, коли ти можеш бути одним з гвинтиків у цій машині, якого може розчавити, навіть якщо ти робиш все правильно, але ж так склались обставини у твого суспільства.
Правда дуже схоже з поточним станом в Україні?

Ще на що варто звернути увагу. Подивіться на складність гри. Кількість взаємодій. Спробуйте усе це засвоїти. Спробуйте у таких умовах виграти. А зараз зрозумійте, що будь-яка симуляція (настільні або комп’ютерні ігри, книжки, фільми) це завжди спрощена реальність (іноді суттєво спрощена). А ви даєте право керувати у реальності людині/колективу, яка не зможе розібратись (та перемогти) ось з такою спрощеною системою.

Ну і ще мій особистий «лайк» через зимовий сюжет, оскільки один з моїх улюблених фільмів це «Післяза́втра» (2004). Я пам’ятаю те враження, коли ти виходиш увесь змерзлий з кінотеатру у теплий літній ранок.

Ну і ще раз підсумую чому я не купую цю гру зараз: 1) гроші, 2) проблем і так вистачає (а зима не обіцяє покращення ситуація), 3) є на що витрачати мізко-паливо, 4) є во що грати.
Але усе рівно буду рекомендувати звернути увагу на цю гру (ну і сподіватись колись придбати) – уж дуже вона … незвична? (виділяється серед маси рпг-данженів-евро ).

Доп і ап.
2. Поточний стан справ

Мій останній пост щодо настільних ігор був 07 квітня 2023 року gark.diary.ru/p221593649_nast-ln-gri.htm і був дуже песимістичний. З того часу ситуація виправилась завдяки
Каліко (UA) / Calico (UA) boardgamegeek.com/boardgame/283155/calico
Коли купував цю гру (22.05.2023) сподівання було лише на котиків, і вони виправдались :) .
Це тиха, спокійна сімейна гра, де ви збираєте клаптики для своєї майбутньої ковдри. В залежності від умов, ваша ковдра може сподобатись одному (або декільком) котиків, на ковдрі можуть з’являтись різноманітні ґудзики.
У чому перевага гри? Вона відноситься до так званих «пасьянсних» ігор, в яких результат залежить від «базару», тобто ресурсів, що будуть випадково з’являтися у грі. А оскільки видів клаптиків 6*6*3=108 од. (6 кольорів і 6 малюнків дають різноманіття у 36 клаптиків, і кожен такий клаптик є у трьох екземплярах), то ти ніколи не можеш спланувати що буде у грі. А якщо ви граєте у двох, то ще й не всі клаптики будуть у грі.
Тобто гра привчає до життя у постійній не визначеності та корегувати свої дії в залежності від того що є, а не чітко притримуватись початкового плану (хоча план потрібен, без нього грати не можливо. А для того щоб планувати, варто разів з 5-10 у цю гру пограти).
Гра відносна швидка (40-60 хв.), а якщо домовляєтесь про розподіл клаптиків з ринку то і не конфліктна. (зрозуміло, що коли буде грати 4 людини, то домовитись про розподіл клаптиків буде складно або неможливо).
І знаєте що… вона мені надоїла. Так, це єдина улюблена гра мами, в яку ми граємо при кожній можливості і зараз зіграно щось партій 40. Але хочеться різноманіття і пограти у щось інше!

Потім я прибав Крила / Wingspan (2019) boardgamegeek.com/boardgame/266192/wingspan і це мабуть найбільше розчарування. Точніше як гра вона красива, мені сподобалась, але мама грати в неї не хоче. Зовсім. Ну не розуміє вона навіщо в неї грати. Ось створити ковдру – це зрозуміло. А наповнити ареал пташками – ні.
Ця гра дуже популярна для сімейного відпочинку (за рейтингом БГГ), вона має велику кількість різноманітних (дуже красивих) пташок, є декілька доповнень які вносять різноманіття в гру.
Але не пішло. Ну буде в колекції, можливо дочекається своїх гравців.

Шерлок: Останній Шанс (UA) / Sherlock: Last Call (UA) boardgamegeek.com/boardgame/250780/sherlock-las... boardgamegeek.com/boardgame/250780/sherlock-las... це була дешева спроба випробувати детективні ігри. Сподівань не було, гра дешева то «не пішло – ну й нехай».

Картографи (UA) / Cartographers (UA) boardgamegeek.com/boardgame/263918/cartographer...
Спроба малювати карти виконуючи завдання. Мені пішло, мамі ні. Корисно для гри з дітьми, бо просто і тетріс . Відправив племінникам.

Живопис (UA) / Canvas (UA) boardgamegeek.com/boardgame/290236/canvas
Розчарування №2 . Ідея – на п’ять балів – створювати картини. Реалізація абсолютна не цікава, бо ти або набираєш бали, і тебе зовсім не цікавить що там буде зображено, або ти намагаєшся створити цікаву комбінацію, але тоді ні про яку перемогу мова не йде. Не зрозумів обмеження за віком – там навпаки треба давати грати дітям 7-8 років.

Плюшеві історії (UA) / Stuffed Fables (UA) boardgamegeek.com/boardgame/233312/stuffed-fabl...
О! Це з нових (15.08.2024) надбань і зіграно лише 1 раз. Під соусом дитячих розповідей та спільного читання української просувається дитяча РПГ система з приходами в підземеллях. Красиво. Перші фігурки в моїй колекції. Подивимось як піде, бо планую грати з мамою, коли вона повернеться «зимувати» у Київ.
Ще з цією грою пов’язане вивчення англійської. Можете собі уявити зв’язок пісні Metalica та дитячих сновидінь? Ні? А з’ясовується є така пісня Металіки «Enter Sandman» як раз з таким сюжетом. Сюрпрайз!

Ну а далі передплачені і не отримані ігри.

3. Поточні передплати.
Так, я прийшов до того, що почав передплачувати ігри і першою були «Плюшеві історії», а ще дві зовсім нещодавно передплатив і це:

3.1. Гармонія (UA) / Harmonies (UA) boardgamegeek.com/boardgame/414317/harmonies
Свіженька гра 2024 року. Сподіваюсь що буде заміною «Каліко», щонайменше гра на БГГ популярніше за Каліко. Але популярність це не індикатор, оскільки «Крила» ще більш популярні, але не зайшли.

3.2. Гегемонія (UA) / Hegemony: Lead Your Class to Victory (UA) boardgamegeek.com/boardgame/321608/hegemony-lea...
Ось з цим проектом складніше. Проблемо у тому, що ця гра розрахована для гри у трьох-чотирьох (навіть не для двох!). І якби «Фростпанк» (який майже соло!) був на передзамовленні буквально на декаду раніше, то я б Гегемонію не замовляв би. З іншого боку, для замовлення «Фростпанку» ще є час .
Що таке «Гегемонія»? Це спрощений показ взаємодії чотирьох сторін суспільства – держави, багатіїв, середнього класу та найманих працівників. Це спроба показати, як забажанки одних руйнують усю систему.
Щонайменше це моє поточне сприйняття гри (рейтинг на БГГ гри високий - у топ входить 100, на відміну від «Фростпанку») і якщо воно вірне, то цю гру варто буде радити пограти будь-кому, хто любить порозповідати «за політику», щоб показати як все не просто. Хоча кого я обманюю? Ті, хто люблять поговорити думати не люблять, і тим паче освоювати хоча б ігрові правила «Гегемонії», не говорячи вже про правила реального життя!
Але подивимось як воно буде з цією грою у подальшому.

@темы: Развлечения, Семья, Я, Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
І знову про Дуо.
Сьогодні вранці я нарешті побачив доступ до курсу з навчання музики та математики. Так, математика англійською від Дуолінго. Почав курс з самого початку, а тому такого ще не бачив:



І при цьому Дуо обіцяються ще цікаву опцію – можливість спілкування з програмою:
blog.duolingo.com/video-call/ «Video Call lets you have real life conversations with Lily»

Зрозуміло, що це вплив розвитку усіляких чат-ГПТ на індустрію. Зрозуміло, що треба дочекатися, як воно буде реалізовано. Але звучить щонайменше корисно.

І ще зі світу Дуо. В них є завдання-радіопостановки, тобто коли йде звук і жодного тексту, а потім тобі дають прості завдання. Воно все просте. Але. Такі «радіопередачі» можна буде використовувати як диктант, оскільки можливість переглянути почуте таки є.

Ps. Якщо вірно зрозумів, то вони будуть додавати більше ігрових моментів у навчання. Щось схоже на квести. Подивимось-подивимось.
Duolingo Adventures are currently available on iOS and Android to English speakers learning French and Spanish speakers learning English, with more languages coming soon!

blog.duolingo.com/adventures/ «Introducing Adventures, a brand-new gamified learning experience»

Апд. 30.09.2024
Підниму тему, оскільки згадав що можно додати. Точніше 2 позиції.

1. В Дуо додали цифрове відображення твого рівня англійської (за розумінням Дуо на підставі пройденого матеріалу). На скріншотах мій рівень 64, і так, це початковий B1. Хоча до продвинутого В1 залишилось не так вже багато.






2. В Дуо суттєво збільшили кількість діалогів, і тепер в кожному розділі 2 діалоги. А також в кожний розділ додали по радіо-постановці (почитати тут Tune in to DuoRadio, a new way to practice listening! blog.duolingo.com/duoradio-listening-practice/ , а як виглядає можна подивитись ось у цьому відео Duolingo Radios | Chatting With Zari - Improve Your Listening Skills - English Listening Practice www.youtube.com/watch?v=gb9JjKyKp-o ).



Радіопостановки зручні тим, що ти відпрацьовуєш listening (прослуховування), а ще з їх допомогою ти можеш зробити собі диктант з англійської (щонайменше у 5 модулі є текст цих радіо-постанов).
Недоліки також є. Ну не проходив я такої чисельності діалогів! А радіо-постанов у попередніх чотирьох модулях не було взагалі! Ну і Дуо, як зазвичай, позначив усі додані матеріали як «пройдені» (у т.ч. на «легендарному» рівні), тобто я не можу оцінити що проходив що ні.
З позитиву – на цей час я пройшов повністю 4 модулі та 35 розділів модуля 5. Загалом це складає 155 модулів. Тобто в мене вже є доступ до 310 діалогів та 155 радіо-постанов. Здуріти можна від такої чисельності.


@темы: Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Питання:
How many different words in first book about Harry Potter

Відповідь:
ChatGPT said:
The first book in the Harry Potter series, Harry Potter and the Philosopher's Stone (or Harry Potter and the Sorcerer's Stone in the United States), contains approximately 76,944 words. However, when it comes to counting "different" words (unique words or types), the number is significantly smaller.
Various sources have analyzed the text, and the number of unique words in the book is estimated to be around 6,000 to 8,000. This range accounts for different factors, such as variations in word forms, proper nouns, and repeated words.
The actual number can vary slightly depending on whether certain word forms (e.g., "run" vs. "runs") are considered distinct or not.
For more specific data, software tools like text analysis programs or linguistic studies focusing on the Harry Potter books could provide a precise count of unique words.


А я думаю, чого мені так складно читати?
А тут англійську вчити і вчити.
Ну нічого. Дорогу здолає хто йде.

І щоб розуміти роботу ChatGPT . Переформулював (виправив) запитання.
How many different words are there in first Harry Potter book?

Отримав наступну відповідь:
The first Harry Potter book, Harry Potter and the Philosopher's Stone (or Harry Potter and the Sorcerer's Stone in the U.S.), contains around 6,185 unique words.

This count includes variations of the same word (e.g., "run" and "runs" are counted as different words) and is based on linguistic analyses of the text. The number can vary slightly depending on the specific criteria used for counting (e.g., how proper nouns and word forms are treated).

This analysis highlights the diversity of language used by J.K. Rowling in creating the magical world of Harry Potter.



@темы: Книги, Я, Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Повертаємось до прогресу у англійській.
Ну, Дуо «наше все» і продовжується. А також хочу зафіксувати поточний стан справ.
Кількість розділів у модулях наступна (у дужках – кількість розділів у іспано-англійському курсі):

A0 - A1
Section 1. Rookie (Перші кроки, новачок) – 9 од. (8);
Section 2. Explorer (Початок шляху, дослідник) – 26 од. (26);
Section 3. Traveler (Дух мандрів, мандрівник) – 25 од. (28);
A2
Section 4. Trailblazer (На всіх парах, першовідкривач) – 60 од. (52);
B1
Section 5. Adventurer (У пошуках пригод, авантюрист) – 51 од. (50); Я зараз проходжу 23 розділ.
Section 6. Discoverer (Нові горизонти, першовідкривач) – 52 од. (50);
B2
Section 7. Daredevil (відсутній, сміливець) – 36 од. (36);
Section 8 (7). Champion (Погляд з вершини, чемпіон). – 36 од. (36);
Daily Refresh – 6 од. (6).

Наскільки наповнення (розмір) розділів у іспано-англійському та англо-російському курсах співпадає – не знаю. Section 1 – дуже схожі, а інше не переглянути (точніше мені ліньки проходити ті тести на визначення рівня).
З виконання планів (точніше мрій) – я таки придбав собі збірник (7 од.) англійських книжок по Гарі Потеру. Ага. І навіть почав читати . Точніше як… є такий собі аудіо курс (Ілі Франка?) коли тобі читають фразу англійською, фразу російською, а ти сприймаєш-запам’ятовуєш. Я спробував слухати у режимі фраза англійською – переклад російською – фраза англійською і при цьому маючи перед собою текст (книжку). І що я Вам можу сказати?
По-перше, вчити і вчити. Бо незнайомих слів – через одне (якщо не більше). Бо книги не адаптовані, а для носіїв англійської. Так, «дитяча» книжка. Як говориться – відчуйте різницю.
По-друге. 10 хвилин (точніше 10 хвилин це тривалість аудіо-фрагменту, а на час читання-осмислення я ставив на паузу) і мозок «закіпа». Складно.
В-третіх. «Мозкопалива» не вистачає. Постійні зміни у житті (1. усе що пов’язано з війною – обстріли, проблеми з е/е, зміни цін, постійний потік новин, у т.ч. про вибори в України та США. 2. Робота. Випробувальний термін скінчився, але там і зміни структури, і відсутність керівника, і зміни обов’язків) потребують багато енергії. А ще є родина. І вистачає мене лише на англійську (і то, для відносно повільного темпу вивчення. Бо флеш-картки я перестав складати і лише накопичую матеріал для них, у т.ч. щоб повторити пройдений матеріал), ну і намагаюсь такі впровадити на регулярній основі фізичні навантаження (інакше ніяк. Без таких навантажень погіршення здоров’я буде прогресувати ще швидше).
Усе разом – не до ГП. Дуолінго + відео з ютьюба поки більш ніж достатньо. Можливо буду у вихідні потроху читати-проходити. Щонайменше я тепер знаю – воно в мене є, і не треба думати «а чи варто придбати? А скільки виділити коштів?» та інше.


@темы: Книги, Семья, Я, Английский, Украина

20:03

Duo

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Щось давно не було доповідей про Дуолінго. А там є що розповісти.
1. В Дуо тепер є словничок www.duolingo.com/practice-hub/words (точніше в додатку це вперше, а у браузері він колись був, а зараз повернули). Так, це просто перелік слів (є переклад, але нема транскрипцій). Також є якісь вправи на слова (не проходив). Згідно Дуо я пройшов 2735 слів. Чому «пройшов»? Бо вивчив, розумію, а , тим паче, вживаю – це дуже різні поняття.
2. В Дуо чергові збільшення обсягів, та вони знову поділили уроки. Все, я більше не веду скільки мені ще часу проходити Дуо. Орієнтуюсь на «один розділ – один тиждень» (зважаючи, що це ще 45 розділів 5го модуля, 52 6го, 36 7го, 36 8го, то це роки. А ще є україномовний курс для «закріплення»/повторення пройденого).
3. П’ятий модуль значно відрізняється від попередніх. По-перше, тут більше англійської. Так, коли дають нові слова, текст йде англійською, а потім дають на вибір три стислих значення, щоб перевірити як ти зрозумів. Мені подобається.
По-друге, замість діалогів, тут типу маленькі мультяшки. Прості, але ти не читаєш, а повинен зрозуміти діалог на слух. Круто. Єдиний недолік – нема додаткового розділу для пройдених розмов (як це є для додатку). (а, ще! Переглянув браузер – тут поки такого нема, тобто це «фішка» додатку).

@темы: Я, Английский, язык

Хочешь изменить мир — начни с себя!
та чергові новини з світу Duolingo.
Здається зовсім нещодавно були розширені курси gark.diary.ru/p221829660_m-syachnij-zv-t.htm , але «приїхало» чергове доповнення і зараз картина наступна:
1. Англійська через українську:
Section 1. Rookie (Початківець) – 8 од.;
Section 2. Explorer (Дослідник) – 20 од.;
Section 3. Traveler (Мандрівник) – 15 од.;
Section 4. Trailblazer (Першопроходець) – 29 од.;
Section 5. Adventurer (Любитель пригод) – 30 од. ;
Section 6. Discoverer (Першовідкривач) – 20 од.;
Section 7. Daredevil (Відчайдух) – 20 од.;
Section 8. (-) Navigator - 0 од.;
Section 9. Champion (Чемпіон) – 37 од.
Section 10. Daily Refresh (Щоденне повторення) – 6 од.

Загальна кількість розділів – 185 од.
А наприкінці листопаду було 134 од. Тобто суттєве розширення курсу у обсязі. Таким чином українці можуть вивчати англійську до рівня Upper Intermediate. Вітаю!

2. Англійська через російську:
Тут також суттєве збільшення:

Section 1. Rookie (Початківець) – 5 од.;
Section 2. Explorer (Дослідник) – 13 од.;
Section 3. Traveler (Мандрівник) – 13 од.;
Section 4. Trailblazer (Першопроходець) – 30 од.;
Section 5. Adventurer (Любитель пригод) – 29 од. ;
Section 6. Discoverer (Першовідкривач) – 30 од.;
Section 7. Daredevil (Відчайдух) – 20 од.;
Section 8. Navigator (Повне занурення) - 20 од.;
Section 9. Champion (Чемпіон) – 24 од.
Section 10. Daily Refresh (Щоденне повторення) – 6 од.

Загальна кількість розділів – 208 од.
При цьому я зараз проходжу розділ №60, що означає купу роботи попереду, оскільки кожний розділ в мене займає 11-14 днів, це складе (беремо 14 днів для розрахунку) 2072 дні, тобто більше 5,5 років. Ой.
А потім можна буде повернутись до курсу англо-українського. А ще є зворотні курси , тобто вивчення української чи російської зі знаннями англійської (хоч ті курси і суттєво менше) …
Здається з Дуо я надовго. Якщо займатися.

@темы: Английский, язык

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Чи можна вивчати англійську за піснями?



Порекомендований ресурс lyricstraining.com/ (та lingoclip.com/ ) - треба якось спробувати.

Трохи апну цю тему.
Доп. 31.12.2023.

Хоч бажання займатись англійською у ці вихідні не було жодного (Юля, вибачай :( ), але пісні це ж розвага? (ага-ага).
Ну і мої враження по додатку LingoClip - play.google.com/store/apps/details?id=com.elast... .
Стисло – я мріяв про таке.
Більш конкретно.
Почнемо з негативу. Цей додаток платний. Річна підписка десь 900 грн. (приблизно 22,5 у.о.) на рік. Тому споживачу надаються лише 3 спроби «погратися» з піснями (мені цих трьох спроб більш ніж достатньо. Це час кліпу *3, у який ти слухаєш-читаєш та ще і відповідаєш!). Потім лише чекати, поки «відновиться 1 спроба» (здається 5 хвилин).
Треба потестувати наступну тактику – 2 гри, потім подивитись кліпи у караоке режимі, потім вже знову (якщо буде бажання) повертатись до проходження пісень.
Позитив. Набагато більше.
По-перше, багато відомих пісень можна послухати/почитати у караоке режимі. Користувачу у верхній частині екрану виводиться ютьюб-кліп, а під ним йде текст пісні.
По-друге, з улюблених пісень у твоєму профілі створюється плейлист, і, відповідно, їх пошук значно спрощується. Пошук можна здійснювати як по артисту, так і по назві пісні.
В-третіх, є режим гри, де тобі у режимі реал-тайм пропонуються слова, які не відображені у тексті пісні. Незрозуміло? Тоді більш детально.
Режим гри – це своєрідний караоке-режим, але частина слів на екрані відсутня, але тобі дають можливість обрати з 4 слів – яке наступне повинно бути у тексті. За вірну відповідь отримуй бали, за невірні скидається коефіцієнт нарахування балів, а за затримку (тобто коли занадто багато думаєш і пісня зупиняється) зменшується ігрове життя (здається якось так. Я поки що тестую).
При цьому є 4 режими гри – beginner, intermediate, advanced, expert (я тестував лише перші два. Завтра планую спробувати advanced). Чим сложніше, тим більше слів у тексті треба вказати (наприклад, для «Listen To Your Heart» Roxette це 37/74/143/300).
Гра відстежує твій прогрес і за кількість балів зростає твій рівень (навіщо?), вказується які пісні ти проходив (і у якому режимі. Також простіше до них отримувати доступ), скільки днів безперервно ти займався, скільки слів ти відпрацював (там є словничок, але він вимагає платної версії для повної роботи).

Ще раз – на цей час я задоволений, оскільки (я сподіваюсь! З «Listen To Your Heart» здається спрацювало) можна бути дивитись аналіз пісень у «Вот это английский», а потім вже з цими піснями працювати (запам’ятовувати) у додатку.

Корегування. Після проходження трьох ігор таймер лікує час до 00:00, а тому можливо і варто "двічі пограв, потім дивись кліпи у караоке-режимі, потім ще раз граєш". Але, як на мене, це фігня. Велика зацікавленість лише спочатку, а потім щоб хоч раз на день зайти, а тому можливість потестувати усі режими буде.

@темы: Английский, язык

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Я останні 3-4 тижні мало писав і на це були причини. Так що ось лонг-рід за увесь час.

1. Duolingo. Продовжую займатися. І цього тижня відстежив дві гарні новини:
1.1. У мобільному додатку кожен урок збільшили на 6 необов’язкових завдань на час. Там як розпізнати речення, так і співставити англійські та рідні слова. В принципі, такі завдання і так є щотижня, але їх зробили ще і прив’язаними до теми.
1.2.
Суттєво збільшили розмір курсу вивчення англійської через українську.

2. Важливе. Змінив роботу. При цьому на нову роботу вийшов на тиждень пізніше, оскільки було простудне захворювання. А міг ще пізніше.

3. Оскільки суттєво пошкодив хребет у попереку. А ось не треба різко (та не будучі тренованим!) намагатися підійняти 50 кг мішок, який ще набрав додаткову вагу під час дощу! Відчуття не забутні і бажаю їх відчути лише ворогам! У неділю пошкодження, а у понеділок треба було виходити на нову роботу. Так що то був тиждень щоденних уколів. Потім зробив МРТ, побував у лікаря. Як висновок - щонайменше три місяці ходити у поясі-корсеті. Два місяці утриматись від фізичних та гімнастичних вправ (ну це легко ;)). Місяць приймати протизапальні лікі. А потім повторно робити МРТ та відвідувати лікаря. І лише після цього, якщо все буде гаразд, можна буде дуже обережно відновлюватись і суттєво (для мене) займатись спортом – інакше пц.

4. І на фоні пп.2 та 3 захворіла кішка.

5. Фільми. Варто виділити два: «Margin Call» («Межа ризику», 2011) та «The Big Short» («Гра на пониження», 2015). Обидва фільми про кризу 2007-2008 років. Сподобались оба. Раджу подивитись спочатку «Гра на пониження», а потім вже «Межу ризику» (я так і дивився).
Обидва фільми дають різні точки зору на одну і ту ж подію.
«Гра на пониження» це погляд ззовні і спроба розібратись як це відбулось. Ну і дехто заробляє (суттєво) на цьому.
«Межа ризику» погляд з середини банку.
Фільми не є блокбастерами, але, я все ж таки порадив би подивитись. Особливо корисним буде «Межа ризику», де показано (наскільки це може бути показано у фільмах) відношення до людей (ну і грошей). Фільм достатньо цинічний. І також варто подивитись, щоб позбутись деяких ілюзій.
6. Ще з корисного. Може бути корисним подивитись/послухати
Михаил Кухар и Петр Щедровицкий: экономические циклы и промышленные революции



Стислий зміст:
1. Багатство країни з’являється завдяки роботи підприємців. При великій зосередженості підприємців це може призводити до синергії і країна стає лідером свого часу.
В черговий раз підкреслено, що головне багатство країни у людях, які мають можливість ефективно реалізовувати свої можливості.
2. Коли держави починають робити свої «мега-проекти», вони забирають частину ресурсів у людей (у т.ч. підприємців) та неефективно ці ресурси витрачають (що особливо зрозуміло з часом).
3. Збагатіли країни починають вдарятися до соціалістичних заходів (тобто відбирати ресурси у інших та неефективно їх розподіляти), що призводить до їх (країн) подальшого занепаду.


@темы: Здоровье, Работа, Я, Кошки, Английский, Украина, язык, бСССР, Фахівці

14:13

Duolingo

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Сьогодні я втратив свій прогрес у Дуо – 14 тижнів у Діамантовій лізі. Але рішення прийняв минулого тижня, а сьогодні це стало фактом.
Чому?
Тому що знову зловив себе на підміні понять, коли набрання балів (щоб залишитись у лізі) стало більш пріоритетним, ніж отримання нових навичок та продовження руху з вивчення англійської.
Так, участь у різноманітних конкурсах це добре. Але коли набір балів стає приоритетом, то це вже стає проблемою.

@темы: Я, Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
А знаєте… це задовбує. Настільки постійні зміни у Дуо, це якийсь пц і безмежно задовбали. Я розумію, коли Ви додаєте матеріал, ок. Але користувач повинен розуміти, що змінилось, що додалось, що треба перепройти.
Але ж Дуо зі своєю структурою занять «змійкою» зробила так, що нічогішеньки не зрозуміло! Оскільки весь попередній матеріал позначається як «пройдено», а можливість зазначити «не пройдено» нема.

Можливо це відгуки «перфекціонисту», але через ці зміни я навіть не можу спрогнозувати скільки мені треба часу на проходження курсу!

Ось зараз вони змінили кількість розділів у модулях (хоч кількість модулів не змінили!) за рахунок збільшення розмірів цих розділів (у дужка кількість розділів до змін).
Section 1. Rookie (Перші кроки, новачок) – 5 (7) од.;
Section 2. Explorer (Початок шляху, дослідник) – 13 (18) од.;
Section 3. Traveler (Дух мандрів, мандрівник) – 13 (17) од.;
Section 4. Trailblazer (На всіх парах, першовідкривач) – 30 (39) од.;
Section 5. Adventurer (У пошуках пригод, авантюрист) – 26 (36) од. ;
Section - (6). Discoverer (Нові горизонти, першовідкривач) – 0 од.;
Section - (7). Daredevil (відсутній, сміливець) – 0 од.;
Section 6 (8). Champion (Погляд з вершини, чемпіон). – 24 (24) од.
Section 7 (9). Daily Refresh (Щоденне повторення) – 6 (6) од.

Загалом – 117 (147) розділи

Тобто чисто аріфметично, якщо раніше проходження розділу займало 7 днів, то зараз треба орієнтуватись на 9-10 днів.

Після таких змін починаєш розуміти переваги паперових книжок та підручників.

Ps. Іспано-англійський курс вони також змінили. І зараз там 185 розділів.


@темы: Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Вирішив зробити «вивантаження з пам’яті» або просто пам’ятку, щоб постійно не згадувати.

Серіали/фільми, які я хочу подивитись англійською (точніше у т.ч. для перегляду англійською яких я вчу цю мову. Або при перегляді яких англійською я сподіваюсь вивчити мову/покращити навички володіння нею. Усе складно):

1. Series «Silicon Valley» (2014-2019). Відомий серіал, але дивився лише епізоди з нього.
2. Series «The Office» (2005-2013). Дуже радили подивитись.
3. Series «Peaky Blinders» (2013-2022). Також дуже відомий серіал. І також дивився лише деякі епізоди. Десь у кінець переліку його додам.
4. Всесвіт «Harry Potter» (1997 - ). Дивитись усі фільми з цього всесвіту. Читати усі книжки (офіційні, не фанфікі). Грати у «Hogwarts Legacy». Ось звершу у Дуо модуль 4 і буду вважати що я готов для початку знайомства з цим всесвітом. Сподіваюсь це буде і корисно і розвага.
5. Series «The Billions» (2016 – скоріше за всього 2023). О! Взаємовідносини у цьому серіалі це щось. Але знання англійського для перегляду також повинні бути Advanced.
6. Series «The Big Bang Theory» (2007 - 2019). Дивився. Але є бажання переглянути ще раз. Але навички англійської там треба мабуть ну дуже гарні (особливо розуміти Шелдона). Сподіваюсь колись в мене буде настільки чудовий рівень англійської.

Також було бажання переглянути у гарній якості англійську версію “Babylon 5”, але… з часом відчуття до цього серіалу стають все спокійніше, а після мультфільму так і зовсім негативні відчуття з’явились.

Фух. Здається все. І так перелік немаленький. Якщо що – буду у коменти додавати.

@темы: Развлечения, Я, Английский, Сериал

Хочешь изменить мир — начни с себя!


При цьому я розумію, що це говорить лише про те, що людина задрот достатньо впората наполеглива, щоб регулярно займатись англійською за допомогою Дуолінго.
Що 1000 днів не говорять ні про покращення рівня англійської, ні про кількість пройдених тем, ні про кількість вивчених слів.
Але.
Усе рівно приємно :) .

А що стосується опанування англійською. Мої розрахунки вказують, що для проходження усіх тем Дуолінго треба ще 513 днів, тобто до 08 лютого 2025 року.
І це без врахування отримання Легіндарок (але вони зараз достатньо просто отримуються. Чи це для проплачених акаунтів?). І якщо Дуо не додасть нових розділів (лише за).

Так що моя порада – бажаєте вивчити англійську? Почніть сьогодні. А за можливості – навіть зараз.


@темы: Я, Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Продовжу викладати зміни у Дуо.
Що стосується вивчення англійської за допомогою української.
Останній раз я про його розмір писав ось тут gark.diary.ru/p221635144_yak-nod-pri-mno-ne-zna... , але за цей час курс двічі збільшувався і зараз він ось такий:

Section 1. Rookie (Перші кроки, новачок) – 8 од.;
Section 2. Explorer (Початок шляху, дослідник) – 20 од.;
Section 3. Traveler (Дух мандрів, мандрівник) – 29 од.;
Section (4). Trailblazer (На всіх парах, першовідкривач) – 0 од.;
Section (5). Adventurer (У пошуках пригод, авантюрист) – 0 од. ;
Section - (6). Discoverer (Нові горизонти, першовідкривач) – 0 од.;
Section - (7). Daredevil (відсутній, сміливець) – 0 од.;
Section 4 (8). Champion (Погляд з вершини, чемпіон). – 11 од.
Section 5 (9). Daily Refresh (Щоденне повторення) – 6 од.

Загалом – 74 розділи (в травні був 41 розділ!).
У веб-версії Дуо розділів лише 68.

Але так, до англійської через російську ще збільшуватись та збільшуватись, тому що 2 серпня там було 141 розділ gark.diary.ru/p221710986_prodovzhu-mo-navchatis... , а зараз також додали

Section 7 (9). Daily Refresh (Щоденне повторення) – 6 од.
І, знову ж таки, на веб-версії їх нема (тобто там так і залишився 141 розділ), а тому сказати як вони виглядають – не можу.

Також у андроїд-додатку є можливість відпрацювати звучання голосних та приголосних (знову ж таки, принаймі поки, у веб-версії такого функціоналу нема).

@темы: Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Продовжу викладати зміни у Дуо. Початок ось тут https://gark.diary.ru/p221635144_yak-nod-pri-mno-ne-znati-abo-skladnow-navchannya.htm.
Але учора Дуо обновила (в черговий раз) курс англійської (нажаль, лише з російської) і тепер …. він складає 141 розділ!!
Нагадую, було - 109 розділів. Тобто збільшили курс на 23% (хоча, якщо 141/109 то майже 30%) ! Суттєво.
І зараз за розділами це:

Section 1. Rookie (Перші кроки, новачок) – 7 од.;
Section 2. Explorer (Початок шляху, дослідник) – 18 од.;
Section 3. Traveler (Дух мандрів, мандрівник) – 17 од.;
Section 4. Trailblazer (На всіх парах, першовідкривач) – 39 од.;
Section 5. Adventurer (У пошуках пригод, авантюрист) – 36 од. ;
Section - (6). Discoverer (Нові горизонти, першовідкривач) – 0 од.;
Section - (7). Daredevil (відсутній, сміливець) – 0 од.;
Section 6 (8). Champion (Погляд з вершини, чемпіон). – 24 од.

Тобто вони суттєво збільшили матеріалів для рівня B1.

За рівнями англійської (у дужках порівняння з кількість розділів іспано-англійського курсу)
A1 - модулі (sections) 1-3 - 42 (47) розділи;
A2 - модуль 4 - 39 (38) розділи.
B1 - модулі 5-6 - 60 (79) розділи.
B2 - модулі 7-8, 0 (56) розділи.

Ps. А я зараз на 60 розділі. Тобто мені ще 81 розділ = 81 тиждень = 1,5 роки… Ох.


@темы: Я, Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
четверг, 06 июля 2023 в 15:07
Пишет OldEsprit:

среда, 05 июля 2023 в 18:05
Пишет Харука Кету:


Петиції:
petition.president.gov.ua/petition/198030?fbcli...
petition.kmu.gov.ua/petitions/5121

URL записи

URL записи

І знову. Є бажання відповісти просто. Але ні.
Почнемо.
0. Довіримось фахівцям з відео і погоджусь зі сказаним. Але є що додати.
1. Бубочка і Ко.
Ага. Так, негативно. Тому що під час війни видавати непророблені, не проговорені з суспільством чи фахівцями законопроекти… Знаєте що мені нагадує? Часи з 2019 до 24.02.22 , коли усе українське суспільство лихоманило від чергових новин, що були пов’язані з зеленою командою. Ось й тут – НАВІЩО?! Ви хочете відволікти увагу від ЗАЕС? Або від знищення Каховської ГЕС? Або від не дуже швидкого наступу? (навіть лізти туди не бажаю – був би на фронті, мав би хоч якесь право говорити, а сидячі у тилу можна лише молитися за здоров’я хлопців та дівчат в ЗСУ).
2. Українська. Давайте говорити відверто – вторгнення москалів у 2022 надало більше шансів для розвитку. Але більше шансів і «українською володіють 99,99% громадян України на 99,99%» це ну дуже велика різниця. Русифікованість України значна, застосування у побуті надвелике, мовні скандали якщо і не щотижня, то щомісяця. Курсів, на яких би зросійщені українці мали б можливість вивчати українську, або замало, або практично нема. Доступних безкоштовних відеокурсів з вивчення української (що повинно бути завданням МінКультури!!) нема, або я про них нічого не знаю (що також показник). Залишається сподіватись на ентузіастів на зразок «Творчі Варенички» з їх Доном Тарасом



3. Англійська. Ну тут мабуть ще гірше становище.
Навіть для російськомовних вивчення англійської це та ще пригода. Вивчення англійської для українців буде ще складніше. Тут і можна порівняти курси Дуолінго, і для україномовної аудиторії курс англійської у рази 3-4 менший (а, відповідна, і ефективнісь такого курсу замала) у порівнянні з російськомовним (а можна ще порівнювати з розміром курсу вивчення іспанської для англомовним, який ще щонайменше удвічі більший). І відсутність перекладів популярних курсів-журналів вивчення англійської, у т.ч. «Essential Grammar in Use» Raymond Murphy, «English File» або «Outcomes». І мабуть ще багато чого.
Про безкоштовний відеокурс вивчення англійської (хоча б на рівні відео Бебриса!) також варто згадати.
Шкільний рівень освіти англіської (та й української чесно кажучи) знає кожний (ніякий).

І ось з такою базою нам говорять: «УПЕРЕД!!!».
Крім лайки таки заклики нічого не викликають.
Ні, я погоджуюсь з Бабченко site.ua/arkadiy.babchenko/londan-iz-a-kepital-o... та site.ua/arkadiy.babchenko/recept-angliiskogo-i7... , що знання англійської це майбутнє, у т.ч. дітей. І якщо дорослі, були такими довбнями, що не вивчили самі, то зараз треба докладати зусиль, щоб і самим навчитися, і дітей обучити.
Але. Де і як вивчати?
Ви проголошуєте необхідність знання англійської? Ок, цілком згодний. Ну так розробіть «дорожню карту».
Так, покажіть важливість знання англійської та обов’язковість її знання для працевлаштування. Нехай усі депутати, міністри та президенти повинні будуть продемонструвати свої знання з англійської (а також української та історії). І не просто сказати «я знаю», а надати поважні міжнародні сертифікати на зразок IELTS, TOEFL. Ну або створюйте свої тести, але створюйте їх так, щоб вони були міжнародно визнані (а не на зразок отримання водійських прав).
Перекладайте великий масив літератури.
У кінці-кінців – нехай екзамен з англійської буде обов’язковим для усіх шкіл та ВУЗів.
Так, вкажіть періоди, у які усе це буде впроваджуватись.
В усіх інших випадках такі ідеї це популізм, непрофесійність та черговий подразник для людей.
Ну і «Благими идеями вымощена дорога в ад» (с) . І ця «творчесть» з цієї серії.

4. Мій досвід. Вивчення англійської це дуже часозатратний та енергозатратний процес. І треба мати мету, щоб рухатись у цьому напрямку. І невеличкий досвід дивитись серіали англійською з субтитрами (вибачте, але москальською), я маю. Задоволення від серіалів – таке собі, оскільки навіть з моїми навичками читання, забагато часу витрачається на їх прочитання і ти відволікаєшся від відео-сюжету. ІМХО субтитри можуть бути корисними, коли ти розумієш сказане на 95% , а ось ці 5% швидко переглянув. Якщо ти вимушений читати субтитри на 100% , то ніякого задоволення від перегляду ти не отримаєш – це процес навчання, а не відпочинку. Відповідно, я б сказав, що переважна більшість глядачів повинні мати рівень англійської десь Upper-Intermediate або навіть Advance , щоб впроваджувати такі ініціативи. А це… у розмірах країни, якщо за 10-15 років досягнемо (якщо дуже багато працювати у цьому напрямку!) , то буде чудово.


@темы: Английский, Украина

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Останні декілька тижнів (місяць? місяці?) я відчуваю виснаження та зменшення працездатності. Так, одна (скоріше за всього найголовніша) з причин це регулярні нічні тривоги (ну і все, що пов’язано з війною) і порушення сну (часу на відпочинок). Ну і можливість вибуху ЗАЕС спокою також не додає, якби я не намагався уникати думок про таку можливість.
Зниження працездатності, у т.ч., впливає на швидкість вивчення англійської. А щоб перевести відчуття у вимірні величини я зробив статистику:
- Вивчення слів (точніше кількість підготовлених) карток за тиждень.
- Швидкість проходження розділів у Дуо.
Статистику часузатрат надсилає сама програма (але я їй не вірю – там більше).
І коли я усе це підрахував… мда…
Почнемо.
0. Скільки часу на навчання протягом тижня треба виділяти на навчання. Немчинський наводить такі цифри: 20 годин це максимально, 4,5-6,0 годин мінімально.
1. Картки. Мої приблизні розрахунки вказують, що зараз на підготовку 10 карток витрачається десь 2 години. З них десь 40-50 хвилин безпосередньо на заповнення картки, і десь більше години на підготовку словничка (файл у ворді та малюнок на папері). Тобто. 50 карток (середня кількість) на тиждень це вже 10 годин на англійську. 70 карток (максимальна кількість) – 14 годин. 35 карток (мінімум) – 7 годин.
Чому приблизно? Тому що час розподілений на декілька частин.
По-перше, підготовка карток починається ще при роботі з Дуо – коли я слово/малюнок/речення переношу на аркуш паперу.
Потім (зазвичай на роботі. Так, поки що є така можливість) я готую словничок та шукаю малюнок-асоціацію (невеличке відкриття. Пошуковий запит «словоанглійською icon» працює краще за всьго). А ось заповнюю картки вже вдома.
2. Дуолінго. Статистика Дуо говорить десь щодо 3,5-4,5 годин на тиждень. Але. Це статистика безпосередньо витрачена на уроки. А поки ти дивишся на якому ти там місці, які завдання на сьогодні/тиждень, з ким ти виконуєш завдання зараз – це все також час, який до статистики не потрапляє.
3. Підготовка до розмовних зустрічей. Ну останній місяць це сплошний форсмажор (який продовжується зараз). Але, зважаючи на війну в Україні, те, що ми з Li_Liana продовжуємо рухатись у цьому напряму, вже схоже на чудо-чудесне. По часу - щонайменше година це сама зустріч, 3 - 4 години потрібно виділити перед зустрічей. А час на підготовку (набір) діалогів я сюди не включаю. Час на проходження діалогів в Дуо входить до статистики Дуо. Тобто спокійнісінько пишемо 4,5 години на тиждень.

Ось і виходить, що 10 годин на картки + 4 години на Дуо + 4,5 години на розмовну практику і … 18,5 годин англійської на тиждень. Усіляке «подивлюсь розважальне відео англійською, або черговий ролік «як правильно вчити англійську», «або чергове цікаве знання в англійській» до цього часу не входить. І після цього я дивуюсь виснаженості? При цьому це середнє значення, до якого, у т.ч., не включений час на вивчення слів з карток (а це також суттєві витрати часу!).

Так ось, коли хтось починає говорити на тему «вивчити англійську», тему часовитрат на тиждень не підіймають. При цьому це додаткові часовитрати, які треба якось розподілити зі сном, їжою, добратися на роботу, попрацювати, повернутись додому, придбати їжу, поспілкуватись з родиною/друзями, відпочити та інше. Щось тут зайве.
І ось уявіть, що замість «тобі вистачить 15 хвилин на день щоб вивчити англійську» ти неофіту говориш «2 години щодня це щонайменше!» … кількість бажаючих дивитись одразу впаде до мізерних величин, або люди перейдуть дивитись відео, де таки обіцяють швидко та якісно (ну і дешево) навчити англійській.

Ну і ще щодо вивчення англійської. Якби я радив комусь почати вивчати англійську, то моя порада була б наступна:
1. Дуолінго.
2. www.oxfordlearnersdictionaries.com/ ,
3. Підготовка карток.
4. Essential Grammar in Use Fouth Edition with answers.
5. Співрозмовник для спікінга.

По-пунктах.
1. Дуолінго. Це основний напрям вивчення. Щоденний «алярм», та загальний індикатор вивчення (тим паче зараз зрозуміло, який обсяг вважається Beginner, що є Elementary, а де вже Intermediate .Кожного дня щонайменше 15 хвилин зранку, 15 хвилин увечері , що становить загалом 3,5-4 години вивчення англійської.
2. Оксфордовський словник, по-перше, нівелює відсутність транскрипції у Дуо, а по-друге, дає перелік слів по рівням. Щотижня відмічаючи у цьому переліку вивчені слова (за допомогою карток) відслідковуємо і цей прогрес.
3. Картки. Найбільша витрата часу. Але вважаю (щонайменше для себе) дуже важливою частиною вивчення англійської, яку, у т.ч., можно показати сторонній людині. Орієнтир на 35-50 карток. Слова беруться з Дуо (позначаються фіолетовим та підкресленням). Щонайменше треба орієнтуватись на 5-10-15 хвилин зранку та увечері перед роботою з Дуо. Тобто вийде щось 2-3,5 години на тиждень. Але якщо буде швидше, то й гарно.
4. Мерфі призначений ліквідувати недолік Дуо – відсутність граматики. Точніше при граматичних помилках вони надають довідки, але ІМХО цього замало. Ну і Ви будете мати книгу з вивчення англійської.
5. Співрозмовника підключати/шукати після перших двох Модулів , тобто 7+18=25 розділів , що складає півроку заняття з Дуо.

Проходження розділів Дуо (без легендарних завдань) у спокійному темпі це десь по 6 днів на розділ (десь буде швидше, десь повільніше, десь перепочините), 6*108=648 днів /7= десь 93 тижні. Враховуючі 356 днів у році, а за два роки це 712 днів… ну десь два роки і вийде/варто розраховувати (з урахуванням відпусток/хвороб та іншого).
35 карток на тиждень це 3255 картки, а 50 карток на тиждень це вже 4650 карток. Навіть з мінімальним значенням це офігеть як багато можно показати та бути впевненим у власних знаннях. Ну і витрати часу будуть становити ще 7-10 годин.
Ось ми і набираємо 3,5 + 7 + (розмова) 3,5 =14 годин на тиждень. Приблизно протягом 2 років.
14 годин на тиждень, коли Вас не повинні чипати та відволікати. Орієнтир у 1302 години для вивчення англійської на рівень Intermediate . Скоріше за всього, реальність буде ще важче, оскільки я сюди багато чого не додав.
Але це підрахунок для мене. Є особистості, яким вивчення мов дається набагато простіше.

І ти… вивчав англійську! Ага. Зараз. Варто вважати це базою для подальшого вдосканалення своїх навичок, оскільки без реального спілкування це все ну дуже відносні знання.
Як висновок. Вчить англійську у школі! За 4 роки можна спокійнісінько підтягнути свої знання до належного рівня.

@темы: Я, Английский, Обучение

Хочешь изменить мир — начни с себя!
пятница, 02 июня 2023 в 14:16
Пишет Gark:

**Kirill, ш. Тяжело отточить навык письма, когда это анахронизм

Фіг там.
Точніше не так.
Ті, хто піклується про майбутнє своїх дітей, будуть привчати до рукописного тексту. І не просто рукописного, а до каліграфічного. Бо це інше сприйняття мозком інформації. Це дисциплінованість мозку та людини.
«Быдлу» достатньо навичок тикати в екран смартфону.
Я це суттєво відчуваю при вивченні англійської. Одна справа – ти вивчаєш англійську у Дуо на смартфоні. І зовсім інша справа – коли я пишу рукописні діалоги (перекладаю текст) та створюю картки.
(якщо переходити до конспирології, то я вважаю, що Роулінг не просто так змушувала у «ГП» дітей писати величезні тексти. Але так, це можливо моє домислення. А можливо, Роулінг вважала/вважає це покаранням, яке застосовується до дітей багатіїв. А можливо, вона намагалась так донести важливість письмових навичок. Хз. Зустріну точну інформацію з цього приводу, то зроблю допис у щоденнику).

Так само, коли багатії приділяють увагу та дають навички дітям:
- музикальна освіта (володіння музичними інструментами);
- вокал;
- кінний спорт;
- різноманітні танці;
- навички малювання;
- різноманітні спектаклі.
Це також не просто так.
Музична освіта – розвиток мозку.
Вокал – постановка голосу.
Так, при вивченні англійської, я розумію, що мені цього не вистачає. Бо вокал допоміг би з вимовою, а звичка слухати музику – покращило би розпізнавання вимови співрозмовника.
Кінний спорт – привчає (на підсвідомості!) керувати іншими живими істотами (у т.ч. людьми) не зважаючи на їх розмір.
Танці – координація руху, музичне навантаження на мозок, відчуття партнеру-партнерів у танці.
Малювання – розвиток світосприйняття.
Спектаклі – можливість перевтілення. Спілкування. Запам’ятовувати великі обсяги текстової інформації.
А скільки усякого іншого може бути, чого прости люди просто не розуміють… Наприклад, фехтування – реакція? Координація? Звичка атакувати? (настільний теніс я вважаю максимально корисною навичкою для сучасних дітей).

URL записи

@темы: Музыка, Развлечения, Я, Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
По-перше, дуже вдячний Scholar666 за посилання www.oxfordlearnersdictionaries.com/ на Oxford Learner`s Dictionaries. Дуже і дуже класний словник.

По-друге, на цьому сайті у розділі www.oxfordlearnersdictionaries.com/wordlists/ можна скачати файл Oxford 3000 «The most important words to learn in English.» (є також ще додаткові 2000 слів для рівнів B2-C1).
Якщо пам’ятаєте відео (?! Я ж його викладав?! Але по тегам не знаходжу. Тоді повторюємо)
«КАК ВЫУЧИТЬ АНГЛИЙСКИЙ САМОСТОЯТЕЛЬНО - подробный гид для начинающих с примерами.»



у якому Ірина рекомендувала створити перелік тисячі найбільш вживаних англійських слів? Ну так я на цю рекомендацію «забил», а ось коли з’явилась можливість просто скачати та роздрукувати – це вже зробив.

По-третє, я почав робити флеш-картки для вивчення англійських слів (про них трохи далі), а для цього зробив новий файл-словничок (а потім цей файл став моїм освновним файлом для вивчення слів). І щоб зрозуміли, як змінюються мої вимоги, то
Починались записи з
1. activity /ækˈtɪvəti/ діяльність (занятие)

Англійське слово, транскрипція, переклад українською, переклад російською. Все звичайно.
Потім стало
2. cabbage /ˈkæbɪdʒ/ капуста (a round vegetable with large green, purplish-red or white leaves that can be eaten raw or cooked)

тобто додалось пояснення слова англійською
далі стало
3. ghost /ɡəʊst/ n. привид (призрак) (the spirit of a dead person that a living person believes they can see or hear)

тобто став додавати позначку noun, verb, adjective та інше. Ну і через декілька днів став додавати «рівень» слова, тобто на якому рівні англійської, вивчаючий повинен (вже варто?) знати це слово ( «… the most important words to learn in their area of study. …»).

4. bowl /bəʊl/ n. A2 чаша, миска (миска, чаша) (a deep round dish with a wide open top, used especially for holding food or liquid)

Ну і в четвертих, це безпосередньо флеш-картки (як створювати орієнтувався по відео www.youtube.com/watch?v=cUpq6zNfMhg «Как правильно использовать карточки и зачем они нужны?» та www.youtube.com/watch?v=VF2oFlxNLE8 «Как запоминать информацию с помощью карточек - 8 правил»), які видозмінювались відповідно зі зміною словничка. Тобто починалось все з:
- лицьова сторона – англійське слово, під ним транскрипція;
- зворотній бік – переклад українською, під ним переклад російською. У нижньому лівому кутку вказую дату створення картки;
- у правому нижньому кутку .
Потім на лицьовому боку у верхньому правому кутку додав тип слова, а під ним «рівень» англійської.

Ну і наступний, логічний, крок, це щотижня позначати у роздрукованому переліку слів, англійські слова (картки), які були вивчені (засвоєні) за тиждень.
І ось тут в мене почалась паніка, оскільки перелік складається з 3006 слів, але багато (більшість) слів має два або три варіанти, тобто «adj., n. A2, v. B1» або «prep., adv. A1», або «n., v. B2», а, відповідно, на кожне значення треба робити свою власну картку. І 3000 карток, що чимало, перетворюється у чорт-зна-скільки (4500? 5000?).
І це ще не все. Дуже багато слів (щонайменше третина), які я вивчаю/вивчав, до цього найбільш вживаних слів не потрапляють. Сюрпрайз.
Ну і ще.
Наприклад, я створив картку зі словом biggest. Молодець. Але фігню споров, оскільки треба було створювати картку на слово big, у словничку додавати що є «comparative bigger, superlative biggest», ну і відповідно на картці робити помітки -er та -est . Ну і вивчати одразу не одне визначення, а три.
Так само, вивчаючи неправильні дієслова одразу зазначати три значення (ну і три транскрипції) (але з дієсловами я це зрозумів достатньо швидко).

Ну і дивлячись на усі ці знання, розумієш, яка безодня під ногами вивчаючого іноземну мову самотужки.
Але як мандрівка починається з першого кроку, так і мої перші кроки з вивчення англійської зроблені дуже давно, а зараз я здобув розуміння, як варто було б підходити до вивчення англійської та що радити новачкам (якщо мене спитають).

Крім того, в мене набагато менше довіри до усіляких «для рівня Pre-Intermediate треба знати 2500 слів». Ага. Ню-ню. Якщо вірити Дуо, то 2000 слів я вивчив (пройшов) дуже давно, але лише нещодавно перетнув межу з А1 на А2.

Ну і наостанок. У шостих. Як я зараз працюю з сайтом Oxford Learner`s Dictionaries. Наприклад, у пошуковому рядку задаю слово «activity». Отримую сторінку www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/e... на якій
По центру: вказано слово, під ним «рівень слова», потім транскрипції англійської та американською-англійською, а потім пояснення, у яких сенсах вживається слово (і з’ясовується, що для рівня B1 слово має суттєво інше значення або застосування) та надаються приклади.
Справа (Other results) дивимось у яких ще значеннях може це слово використовуватись (але зазвичай мені більш ніж достатньо центрального визначення).

Ага. Ще у сьомих. Треба розуміти, що флеш-картки це не панацея та з ними також треба вчитись працювати.
Так:
- при початку вивчення слова я на лицьовій стороні нічого не закриваю і відповідно до транскрипції читаю (намагаюсь читати) слово;
- потім великим пальцем лівою руки я закриваю малюнок і знову перебираю картки;
- слова, які я починаю впевнено читати, я переміщую до групи 2, з якою я працюю зі зворотною стороною, одразу закриваючи малюнок, і підглядаючи для нагадування. Якщо і після підглядання я не згадую слово, то картка повертається до групи 1;
- група 1 та 2 – намагаюсь працювати з ними як зранку, так і увечері (або хоча б раз на день);
- якщо картка/слово в групі 2 вже впевнено переводиться, картка переміщується до групи 3, з якою я працюю 2-3 рази у робочі дні та у вихідні;
- Остання перевірка картки – залишаю для доступу лише малюнок, за яким називаю англійське слово та переклад. Якщо все ок – слово вивчене і його можна позначити у переліку та скласти у коробку;
- але з часом з’ясовується, що якщо не використовувати слово, то воно забувається. І його треба знову повторювати (перевага карток – якщо ти її склав самостійно, тобто написав та намалював, то згадується суттєво простіше).

Ну і чому, і як, як прийшов до флеш-карток.
Насправді, про це я замислювався ще до 24.02.22 і замовлення на виготовлення тисячі пустих карток зробив 22.02.22, а 23 повинен був забирати, але не зміг відпроситися з роботи і переніс це на інший день. А 24 стало не до того і зумів отримати замовлення лише через півроку, а там мені було не до карток, а потім… А потім одні відео звернули мою увагу на настільні ігри, там знайшов гру «Геометрія уваги», придбав, трохи погрався та спробував запам’ятовувати англійські слова з її допомогою, сподобалось, і … почав робити флеш-картки. Мда. Складний шлях.


Фух. Ну здається дійсно все. Можна повертатись до роботи :) .
Гарного усім дня!

ps. Ще трохи написав у коментарі.

@темы: Английский

Хочешь изменить мир — начни с себя!
Ось тут вивчаєш англійську, вивчаєш, а потім бац! І тобі говорять, що ти тут типу лише починаєш вивчати.

Основне джерело вивчення англійської для мене це DuoLingo. І ось я прочитав у їх бложику blog.duolingo.com/how-long-does-it-take-to-lear... (ну як прочитав… так, не використовуючі словника чи перекладача я, розуміючі частину (більшу?) слів (а інше додумав) зміг зрозуміти що мені намагаються розповісти. І для мене це досягнення), що я тільки-но почав вивчати матеріал рівня А2. І до рівня B1 мені ще вивчати та вивчати…

В Дуо постійно відбуваються якісь зміни. Наприклад, з січня 2023 року вони змінили вигляд навчального курсу на «змійку» (тобто зараз уроки йдуть один за одним), а раніше було «дерево» (була можливість переходити до вивчення іншої теми, або одразу декілька тем вивчати – мені подобалось більше), і загальна кількість розділів англійської через москальську (вибачте, але змушений вивчати саме так, оскільки англійсько-український курс ще менший), складається з 109 розділів.
Зараз вони ці розділи розподілили на модулі загальною кількістю 7 штук (і 47 розділ, який я зараз проходжу в додатку, це розділ 5 модуля 4).
І ось ці модулі (перелік та англомовні назви взяв з Англо-Іспанського курсу, також у дужках вказую кількість розділів цього курсу):
Section 1. Rookie (Перші кроки, новачок) – 7 од. (8);
Section 2. Explorer (Початок шляху, дослідник) – 18 од. (19);
Section 3. Traveler (Дух мандрів, мандрівник) – 17 од. (20);
Section 4. Trailblazer (На всіх парах, першовідкривач) – 22 од. (38);
Section 5. Adventurer (У пошуках пригод, авантюрист) – 4 од. (42);
Section 6. Discoverer (Нові горизонти, першовідкривач) – 23 од. (37);
Section 7. Daredevil (відсутній, сміливець) – 0 од. (21);
Section 8 (7). Champion (Погляд з вершини, чемпіон). – 18 од. (35).

Тобто 109 розділів англійського курсу проти 220 розділів англійсько-іспанського курсу. Відчуйте різницю.

Ну а тепер до рівнів англійської.
A1 - модулі (sections) 1-3, 42 (47) розділи;
A2 - модуль 4, 22 (38) розділи.
B1 - модулі 5-6, 27 (79) розділи.
B2 - модулі 7-8, 18 (56) розділи.

Але. Розуміючи різницю у кількості , то або Дуо буде збільшувати наповнення цього курсу вивчення англійської, або Дуо вважає що англійську вивчати простіше, ніж іспанську (хоча курс вивчення російської для англомовних складає лише 50 розділів), або краще вважати, що цей англійський курс дає знання рівня Pre-Intermediate (на що я і раніше орієнтувався).
Сподіваюсь, що, якщо будете вивчати англійську, ця інформація буде для вас корисна (слугувати орієнтиром).
Гарного усім дня!

@темы: Английский