Поки у нас у державі відбувається куча усілякого цікавого та важливого… що саме? Перелічую:
- Захоплення Московією трьох кораблів у Керченській протоці, поранення трьох військових, арешт військових, засудження військових (і там ще багато чого є обговорювати);
- Введення військового стану у 10 областях (о! скільки тут теорій! І упередження військового вторгнення з боку Снігерії, і упередження провокацій під час отримання Томосу (Невзоров, погоджуюсь), а я можу дофантазувати – упорядкування євроблях, попередження негараздів при початку опалювального сезону);
- Обмеження туризму до України росіянами віком від 16 до 60 (О! тут також веселощів вистачає! Починаючи від обурення росіян і неможливості зробити дзеркальної відповіді (ми лише їм поаплодуємо!), до з’ясування (щонайменше для мене), що після обмеження представництв США у Московії, для отримання віз вони почали їздити до Києва. А тут обломссс);
- Затвердження Статуту майбутньої об’єднаної церкви України. Нажаль дату об’єднавчого Собору поки що нема;
- 5 річниця початку Революції Гідності;
- Вищевказаного вистачить?
Так ось. Під час усіх цих подій, я на усе «забил», та граюсь у Stellaris
Stellaris це така реал-таймова космічна стратегіяStellaris це така реал-таймова космічна стратегія.
1. Навіщо робити TBS , якщо навіть не сучасний (а мій старенький комп’ютер) в режимі реального часу встигає обробляти (нехай й не на дуже великій мапі) усю потрібну інформацію, при цьому відсутні будь які проблеми у роботі, а роздавати накази можливо поставити на паузу… навіщо то TBS? Звичка?
Висновок – дуже зручне управління.
2. Найголовніше. Коли я від стримера почув, що в Стеларіс треба відігравати роль, бути таким собі роле-плейщиком, я не зрозумів. А ось почав грати … і такі да. Це гра, в якій не дуже виникає бажання завантажити попереднє збереження, і щось виправити. Частіше за всього – ось халепа, подивимось що буде далі? Або – халепа, намагаюсь так, ні , завантажую , робимо так – ще гірше, завантажую… а не хай воно йде як йде і подивимось що буде. Цікаве відчуття. Особливо , враховуючі мій досвід з таких стратегій (а це ще с Master of Orion (самої першої)).
Наприклад, це перша гра, у якій мене об’єднані сили двох цивілізацій (за яких «грає» комп’ютер), переграли, та змусили виконувати їх вимоги. А потім гра активувала подію, яку я намагався переграти, але там сили були не рівні. І я вже підготувався здатися новій силі, але при новому завантаженні ця подія не відбулась . А потім гра активувала напад двох старих та могутніх цивілізацій, які вирішили підкорити молоді цивілізації знову володувати в Галактиці. І відчув себе у «Babylon 5», коли Ворлони та Тіні також керували молодими цивілізаціями і вели війну за панування.
3. Цікавий підхід до наукового розвитку. Коли не зрозуміло, що ти будеш досліджувати наступного разу. Також додає перцю цій грі.
4. Багато різноманітних історій по галактиці. Як про нещодавні (300 000 річні події – спроба машинної цивілізації усіх підкорити), відносно давні (наслідки війни 6 000 000 давнини), або знайти пам’ятку-смуток , щодо винищення 300 000 000 років тому якійсь народності. І .. і багато ще цікавих історій.
Так, зрозуміло, що усе це підготовлено. І з часом це буде повторюватись, і відчуття новизни зникне. Але зараз… зараз є відчуття гарної сай-фай книги.
А ще є міні-(і не зовсім міні) квести.
Загалом – суттєво урізноманітнює ігровий процес.
5. Зовсім не розібрався як впливати на фракції. І як правильно будувати кораблі . Не до цього. І поки що без цього обходжусь. Хоч і розумію, що це важливо, але поки що… іншого вистачає.
6. Недоліки (на цей час):
- відсутність можливості обміну науковими дослідженнями та й у іншому дипломатична система «куцая»;
- відсутність шпіонажу… можливо з часом зроблять якесь доповнення?
- обмежене керування флотом під час бою. Але зважаючи на розмірі флотів та кількість усього, що відбувається у реальному часі, мабуть так воно і треба.
7. Мегаспоруди… ууу… це дуже коштовно. ДУЖЕ. Але збудувати свій світ-кільце? А з часом і сферу Дайсона? Ага, це можливо. Але повне заселення світу-цільця – це 40 років лише будівництва (я лише на третину відремонтував).
8. Три можливості розвитку – псіоничний, біологічний та механістичний. Поки що – я намагаюсь йти шляхом псіоніки. Але треба буде спробувати усе. Але уже іншими цивілізаціями.
9. Так, тут таки є бажання створити якісь роботів-убивць та здійснити усій галактиці повний пц. Кого можливо винищити, тих, хто вижив – перетворити на кіборгів. Але не зараз. Зараз – навчаюсь.
10. Багато взаємозв’язків. Бажаєш великій зоряний флот? Це дорого. Не лише збудувати, але й утримувати. Розмір флоту, якій ти можеш утримувати, залежить від кількості населення, досліджень, секцій на станціях, досягнень рас.
Досягнення – не дуже часто. Кількість обмежена.
Дослідження – не завжди, прогнозувати не можливо. І треба багато що досліджувати.
Залишаються станції і населення.
Станції - їх кількість також обмежена. І кількість секцій залежить від типу станції, для відкриття яких потрібні дослідження. І що ти бажаєш розміщувати на станціях також треба подумати. Або не думати, а потім за це сплачувати.
Планети. Захоплюй собі нові і буде тобі щассссттттяяя. Ага. Не в цій грі. (або не з моїм досвідом). Кожна планета збільшує на 5% розмір витрат на науку. 20 планет (або жилих станцій – це також мегаспоруди) і в тебе на 100% дорожче дослідження. Кожна захоплена тобою система також збільшує на 1% розмір витрат на дослідження. Так що великі імперії це не тільки круто, але й дуже , дуже дорого.
11. А ще, є обмеження по кількості планет, якими ти можеш керувати. Бажаєш більше планет у своїй імперії? Віддай частину для керування помічникам. Але там є нюанси..
12. А ще є можливість (ще не випробував) сформувати галактику з трьома типами переміщень:
- Варп-переміщення (тобто переміщення від планети до планети, які обмеження – не знаю, мабуть якійсь радіус від засвоєної колонії) – багато ігор таких (наприклад, Galactic Civilization).
- Пв-тунелі (тобто з системи може бути 1 або декілька переходів у інші системи. 1 перехід – система у глухому кутку, чим більше переходів – тим важливіше контролювати систему, можливо обмежувати розвиток сусідів). Система на карті може бути поруч, але щоб потрапити до неї через систему тунелів можливо прийдеться пройти через багато систем;
- Якісь «портали» - тобто ти через нього потрапляєш у сусідню систему і якщо у неї нема порталу ти повинен повернутись у систему, з якої прийшов. Не зустрічав цього раніше.
Якщо простіше – це три різні способи гри. У одній. Як на мене – круто.
Підсумовуючі. Дуже, дуже, цікава гра. З недоліками. Але переваг поки що НАБАГАТО (ІМХО) більше.