По-друге, на цьому сайті у розділі www.oxfordlearnersdictionaries.com/wordlists/ можна скачати файл Oxford 3000 «The most important words to learn in English.» (є також ще додаткові 2000 слів для рівнів B2-C1).
Якщо пам’ятаєте відео (?! Я ж його викладав?! Але по тегам не знаходжу. Тоді повторюємо)
«КАК ВЫУЧИТЬ АНГЛИЙСКИЙ САМОСТОЯТЕЛЬНО - подробный гид для начинающих с примерами.»
у якому Ірина рекомендувала створити перелік тисячі найбільш вживаних англійських слів? Ну так я на цю рекомендацію «забил», а ось коли з’явилась можливість просто скачати та роздрукувати – це вже зробив.
По-третє, я почав робити флеш-картки для вивчення англійських слів (про них трохи далі), а для цього зробив новий файл-словничок (а потім цей файл став моїм освновним файлом для вивчення слів). І щоб зрозуміли, як змінюються мої вимоги, то
Починались записи з
1. activity /ækˈtɪvəti/ діяльність (занятие)
Англійське слово, транскрипція, переклад українською, переклад російською. Все звичайно.
Потім стало
2. cabbage /ˈkæbɪdʒ/ капуста (a round vegetable with large green, purplish-red or white leaves that can be eaten raw or cooked)
тобто додалось пояснення слова англійською
далі стало
3. ghost /ɡəʊst/ n. привид (призрак) (the spirit of a dead person that a living person believes they can see or hear)
тобто став додавати позначку noun, verb, adjective та інше. Ну і через декілька днів став додавати «рівень» слова, тобто на якому рівні англійської, вивчаючий повинен (вже варто?) знати це слово ( «… the most important words to learn in their area of study. …»).
4. bowl /bəʊl/ n. A2 чаша, миска (миска, чаша) (a deep round dish with a wide open top, used especially for holding food or liquid)
Ну і в четвертих, це безпосередньо флеш-картки (як створювати орієнтувався по відео www.youtube.com/watch?v=cUpq6zNfMhg «Как правильно использовать карточки и зачем они нужны?» та www.youtube.com/watch?v=VF2oFlxNLE8 «Как запоминать информацию с помощью карточек - 8 правил»), які видозмінювались відповідно зі зміною словничка. Тобто починалось все з:
- лицьова сторона – англійське слово, під ним транскрипція;
- зворотній бік – переклад українською, під ним переклад російською. У нижньому лівому кутку вказую дату створення картки;
- у правому нижньому кутку .
Потім на лицьовому боку у верхньому правому кутку додав тип слова, а під ним «рівень» англійської.
Ну і наступний, логічний, крок, це щотижня позначати у роздрукованому переліку слів, англійські слова (картки), які були вивчені (засвоєні) за тиждень.
І ось тут в мене почалась паніка, оскільки перелік складається з 3006 слів, але багато (більшість) слів має два або три варіанти, тобто «adj., n. A2, v. B1» або «prep., adv. A1», або «n., v. B2», а, відповідно, на кожне значення треба робити свою власну картку. І 3000 карток, що чимало, перетворюється у чорт-зна-скільки (4500? 5000?).
І це ще не все. Дуже багато слів (щонайменше третина), які я вивчаю/вивчав, до цього найбільш вживаних слів не потрапляють. Сюрпрайз.
Ну і ще.
Наприклад, я створив картку зі словом biggest. Молодець. Але фігню споров, оскільки треба було створювати картку на слово big, у словничку додавати що є «comparative bigger, superlative biggest», ну і відповідно на картці робити помітки -er та -est . Ну і вивчати одразу не одне визначення, а три.
Так само, вивчаючи неправильні дієслова одразу зазначати три значення (ну і три транскрипції) (але з дієсловами я це зрозумів достатньо швидко).
Ну і дивлячись на усі ці знання, розумієш, яка безодня під ногами вивчаючого іноземну мову самотужки.
Але як мандрівка починається з першого кроку, так і мої перші кроки з вивчення англійської зроблені дуже давно, а зараз я здобув розуміння, як варто було б підходити до вивчення англійської та що радити новачкам (якщо мене спитають).
Крім того, в мене набагато менше довіри до усіляких «для рівня Pre-Intermediate треба знати 2500 слів». Ага. Ню-ню. Якщо вірити Дуо, то 2000 слів я вивчив (пройшов) дуже давно, але лише нещодавно перетнув межу з А1 на А2.
Ну і наостанок. У шостих. Як я зараз працюю з сайтом Oxford Learner`s Dictionaries. Наприклад, у пошуковому рядку задаю слово «activity». Отримую сторінку www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/e... на якій
По центру: вказано слово, під ним «рівень слова», потім транскрипції англійської та американською-англійською, а потім пояснення, у яких сенсах вживається слово (і з’ясовується, що для рівня B1 слово має суттєво інше значення або застосування) та надаються приклади.
Справа (Other results) дивимось у яких ще значеннях може це слово використовуватись (але зазвичай мені більш ніж достатньо центрального визначення).
Ага. Ще у сьомих. Треба розуміти, що флеш-картки це не панацея та з ними також треба вчитись працювати.
Так:
- при початку вивчення слова я на лицьовій стороні нічого не закриваю і відповідно до транскрипції читаю (намагаюсь читати) слово;
- потім великим пальцем лівою руки я закриваю малюнок і знову перебираю картки;
- слова, які я починаю впевнено читати, я переміщую до групи 2, з якою я працюю зі зворотною стороною, одразу закриваючи малюнок, і підглядаючи для нагадування. Якщо і після підглядання я не згадую слово, то картка повертається до групи 1;
- група 1 та 2 – намагаюсь працювати з ними як зранку, так і увечері (або хоча б раз на день);
- якщо картка/слово в групі 2 вже впевнено переводиться, картка переміщується до групи 3, з якою я працюю 2-3 рази у робочі дні та у вихідні;
- Остання перевірка картки – залишаю для доступу лише малюнок, за яким називаю англійське слово та переклад. Якщо все ок – слово вивчене і його можна позначити у переліку та скласти у коробку;
- але з часом з’ясовується, що якщо не використовувати слово, то воно забувається. І його треба знову повторювати (перевага карток – якщо ти її склав самостійно, тобто написав та намалював, то згадується суттєво простіше).
Ну і чому, і як, як прийшов до флеш-карток.
Насправді, про це я замислювався ще до 24.02.22 і замовлення на виготовлення тисячі пустих карток зробив 22.02.22, а 23 повинен був забирати, але не зміг відпроситися з роботи і переніс це на інший день. А 24 стало не до того і зумів отримати замовлення лише через півроку, а там мені було не до карток, а потім… А потім одні відео звернули мою увагу на настільні ігри, там знайшов гру «Геометрія уваги», придбав, трохи погрався та спробував запам’ятовувати англійські слова з її допомогою, сподобалось, і … почав робити флеш-картки. Мда. Складний шлях.
Фух. Ну здається дійсно все. Можна повертатись до роботи .
Гарного усім дня!
ps. Ще трохи написав у коментарі.