Оскільки я придбав для себе БФП (багато функціональний пристрій) Canon i-SENSYS MF4018.
Ну і вирішив підрахувати – а скільки ж для мене буде коштувати друк 1 сторінки?
Що маємо:
1. Вартість принтера : 1070 грн. (1030 вартість + 40 доставка).
2. Вартість паперу: припустимо 25 грн. за 500 аркушів.
3. Вартість картриджу FX-10: 360 грн. на 2500 аркушів.
Припустимо що принтер дасть мені можливість надрукувати без жодних ускладнень 100 000 листів. Тоді отримаємо, що 1 сторінка мені буде коштувати:
1. Амортизація принтера: 0,0107 грн.
2. 1 аркуш паперу: 0,05 грн.
3. Амортизація картриджу: 0,144 грн.
Загалом: 0,2047 грн./арк. Тобто 21 коп.
Якщо звернути увагу, то найдорожче для мене буде коштувати картридж.
Як можливо зменшити вартість друку?
читать дальше1. Дешевше купувати папір. Але це скоріше оптова торгівля і для домашнього користувача це неможливо.
2. Купити більш дешевий принтер. Але не факт що він буде краще, довше та надійно працювати.
3. Економити на картриджах. Наприклад заправляти їх. Наприклад звертаємось сюди www.binom.kiev.ua/?ProductID=860 і будемо ще 3-4 рази заправляти картридж по ціні 64,50 грн. Мріємо далі. Сподіваємось що нам зможуть заправити 3 рази і ми ще додатково надрукуємо 6000 аркушів. Тобто вартість друку 1 аркуша нам буде коштувати: (360+3*64,50)/(2500+3*2000)=0,06512. Набагато краще, оскільки загальна вартість 1 аркуша буде нам обходитись в 0,1258, а простіше в 13 коп., що дешевше платного друку/копіювання.
Ага, зараз…
І ось чому.
Ми не врахували:
1. Вартість електричної енергії.
2. Вартість свого часу.
3. Амортизація/оренда приміщення.
Текс, виникає питання: а скільки коштує для підприємців друк 1 аркуша?
Спробую хоча б приблизно підрахувати:
1. «Промислові» копіювально/друкувальні апарати коштують більше, але в них і термін служби більше. Але для прикладу візьмемо що амортизація буде усе рівно 0,01 грн./арк.
2. Вартість паперу. Допустимо що для них вона складає 20 грн./500 аркушів, тобто 0,04 грн./арк.
3. Вартість картриджу. Як підрахував вище це одна з головних затрат. Припустимо 0,05 грн./арк. (загалом 0,10 грн./арк.)
4. Заробітна плата. Ну скільки може отримувати копіювальник? 600, ну 700 у.е. за місяць. Але багато залежить від того, скільки він буде робити копій за день. Беремо 700 у.е. це 3 500 грн., 22 робочих дні – тобто 160 грн. щоденно.
В параметрах копіювання вказується наприклад 20 арк./хвилина. Але це якщо ти поклав сторінку, набрав 20, і воно друкує . Ага, зараз.
Враховуючи що треба вислухати та розрахуватися з клієнтом не більше 5 арк./хвилину. Тобто 2400 арк. За робочий день. Отримуємо 0,07 грн. (загалом 0,17 грн./арк.)
5. Орендна плата. Для зберігання бумаги, картриджів, для робочого місця нам потрібнку ну максимум 10 кв.м. Знову ж таки – питання вартості актуальне. Ще додаємо 0,01 грн./арк. (загалом 0,18 грн./арк.)
6. Електроенергія. Ще одна невідома. Залишимо її поки що без уваги (нехай в вартість оренди входить ).
7. Прибуток, інфляція та поточні витрати (наприклад привести папір). Беремо довідник Стеля і отримуємо 30 % на рік (ми ж не жадібні?). Отримуємо 0,234 грн./арк.
Скільки зараз коштує копія? Дорожче?! Треба відкривати підприємство .
Ню-ню. Як мінімум забув поділитися з державою (податки), отримати дозволи. Та й в розрахунках забагато допусків (наприклад з кількістю копій за день – не усім же достаються місця в КПІ) та помилок. Де? А ось наприклад як ми прибуток «накрутили». Чому? Так ми ж на ВСЮ вартість паперу накрутили нашу «наценку».
Чому це невірно?
Приклад. Ми придбали 100 пачок паперу по 20 грн. тобто витратили 2000 грн.). Цього паперу нам вистачило на 20 робочих днів. Ми придбали ще папір. Але покупці нам вже повернули кошти за папір. А ми ще к попереднім 30 % додаємо ще 30 % . І так щомісяця додаткові 600 грн. Дріб'язок? Але приємно.
Теж саме з картриджем та іншим.
Як повинно бути?
Ми розрахували скільки в нас буде копій за рік. Додали скільки в нас буде браку (який до речі теж не був вразований).
Усі наші витрати ми повинні привести до щорічних , враховуючи що витрати на папір та картриджі – це наші обігові кошти.
І вже з отриманих даних вираховувати вартість 1 копії .
А потім ще порівняти – скільки ми вкладаємо в підприємство коштів, скільки сподіваємось отримати прибутку, і чи не простіше покласти кошти в банк та отримувати відсотки?