Хочешь изменить мир — начни с себя!
Подивився два відео, що стосуються історії:
1. Лекция "Почему вы ненавидите уроки истории"
Що сподобалось:
- Прищеплення дітям розуміння, що історія це не дати, а взаємозв’язки та приклади з життя;
- Підсумовуючі тези для закріплення матеріалу.
Що не сподобалось:
- Це не лекція, а скоріше семінар;
- Жаргонізми викладача;
- Викладачу треба вчитись викладати матеріал.
2. Рицарська культура на Русі | ІСТОРІЯ З М'ЯСОМ #39
youtu.be/CspF4vDU3JA
Що новенького (підсумовуючого):
- Лицарі це не щось романтичне , а озброєні люди, які керуються збіркою правил, які постійно корегуються згідно часу;
- Чергове підтвердження: «Политика это перепачканная у гуано экономика» (с) Потапенко. Військові дії у першу чергу як покращення власного економічного становища та погіршення економічного становища супротивника. І не обов’язково руйнувати міста;
- Перемога у полі як доказ своєї правоти – позитивного відношення до себе і своєї справи Б-га;
- Райони, які у ті часи робили гарну зброю і обладунки, зараз також гарно працюють з металом і виробляють машини.
Що не сподобалось – постійно переключалися з одного на інше і тому не було «тема раскрыта» .
А зараз що узагальнює ці два відео – необхідність зміни викладання історії у школах (не знаю як зараз, але щонайменше як її викладали 10-20 років тому).
На уроках історії діти повинні навчитися бачити взаємозв’язки усього з усім, а не тупо вивчати якісь дати.
І тези з першого відео, працюють на подальший розвиток школярів.
А крім того, не лише бачити взаємозв’язки, а проробляти декілька варіантів своєї дії.
«Одна людина може змінити хід історії», це теж саме, що: «Від однієї людини залежить життя інших людей». І це може спрацювати як на перемогу, так і на поразку. Що треб робити? «Не складывать все яица в одну корзину», тобто створювати інститути/механізми/розвивати суспільство, що нівелюють залежність від однієї людини, коли буде кому підхопити прапор.
«Трапитися може усе що завгодно» - думай коли береш кредити, особливо довгострокові! Як я буду діяти якщо збанкрутує банк, впаде гривня, мене звільнять з роботи або терміново знадобляться кошти на чиєсь лікування.
«Слабких завойовують» - становись сильніше, взаємодій з сусідами, створюй альянси (думай що підписуєш!), працюй над власною обороною, нехай кожен твій громадянин буде зацікавлений і буде мати зброю та навички захистити власну країну.
Моноетнічна держава – це гарно чи погано? Недоліки та переваги.
Монорелігійна країна - це гарно чи погано? Недоліки та переваги. Беремо уроки атеізму
.
І багато чого іншого.
Історія – це цікаво та корисно
.
1. Лекция "Почему вы ненавидите уроки истории"
Що сподобалось:
- Прищеплення дітям розуміння, що історія це не дати, а взаємозв’язки та приклади з життя;
- Підсумовуючі тези для закріплення матеріалу.
Що не сподобалось:
- Це не лекція, а скоріше семінар;
- Жаргонізми викладача;
- Викладачу треба вчитись викладати матеріал.
2. Рицарська культура на Русі | ІСТОРІЯ З М'ЯСОМ #39
youtu.be/CspF4vDU3JA
Що новенького (підсумовуючого):
- Лицарі це не щось романтичне , а озброєні люди, які керуються збіркою правил, які постійно корегуються згідно часу;
- Чергове підтвердження: «Политика это перепачканная у гуано экономика» (с) Потапенко. Військові дії у першу чергу як покращення власного економічного становища та погіршення економічного становища супротивника. І не обов’язково руйнувати міста;
- Перемога у полі як доказ своєї правоти – позитивного відношення до себе і своєї справи Б-га;
- Райони, які у ті часи робили гарну зброю і обладунки, зараз також гарно працюють з металом і виробляють машини.
Що не сподобалось – постійно переключалися з одного на інше і тому не було «тема раскрыта» .
А зараз що узагальнює ці два відео – необхідність зміни викладання історії у школах (не знаю як зараз, але щонайменше як її викладали 10-20 років тому).
На уроках історії діти повинні навчитися бачити взаємозв’язки усього з усім, а не тупо вивчати якісь дати.
І тези з першого відео, працюють на подальший розвиток школярів.
А крім того, не лише бачити взаємозв’язки, а проробляти декілька варіантів своєї дії.
«Одна людина може змінити хід історії», це теж саме, що: «Від однієї людини залежить життя інших людей». І це може спрацювати як на перемогу, так і на поразку. Що треб робити? «Не складывать все яица в одну корзину», тобто створювати інститути/механізми/розвивати суспільство, що нівелюють залежність від однієї людини, коли буде кому підхопити прапор.
«Трапитися може усе що завгодно» - думай коли береш кредити, особливо довгострокові! Як я буду діяти якщо збанкрутує банк, впаде гривня, мене звільнять з роботи або терміново знадобляться кошти на чиєсь лікування.
«Слабких завойовують» - становись сильніше, взаємодій з сусідами, створюй альянси (думай що підписуєш!), працюй над власною обороною, нехай кожен твій громадянин буде зацікавлений і буде мати зброю та навички захистити власну країну.
Моноетнічна держава – це гарно чи погано? Недоліки та переваги.
Монорелігійна країна - це гарно чи погано? Недоліки та переваги. Беремо уроки атеізму

І багато чого іншого.
Історія – це цікаво та корисно
